Praca z komputerem, poprzez swoje ogromne możliwości poznawcze i edukacyjne, stanowi atrakcyjne narzędzie rozwoju psychomotorycznego uczestników zajęć. Ćwiczy koordynację wzrokowo - ruchową, rozwija umiejętność koncentracji uwagi, spostrzegawczość, pamięć, poszerza wiedzę, a w przypadku gier zręcznościowych ćwiczy także refleks i sprawność manualną.
Różnorodność oprogramowania znajdującego się na wyposażeniu pracowni, pozwala instruktorowi dopasować stopień trudności pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego podopiecznego. Zajęcia prowadzone są za pomocą różnych metod i form pracy dostosowanych do osób z różnym upośledzeniem.
Dużą uwagę przywiązuje się do pracy z edytorem tekstu WORD - kształcenie umiejętności poprawnego rozmieszczania tekstów na stronie, zmianę stylów, wielkości czcionek, kopiowania i przenoszenia tekstu oraz tworzenia tabel i formatowania ich. Większość uczestników potrafi samodzielnie przygotować proste podanie czy też oficjalne pismo.
Podczas zajęć uczestnicy korzystają także z programu COREL DRAW. Projektują i wykonują proste wzory dyplomów, zaproszeń, czy kart okolicznościowych na różnego rodzaju imprezy kulturalne i sportowe, min. Turniej Tenisa Stołowego, Konkurs, "Bożonarodzeniowy", Plener Malarski, Letnia Olimpiadę Sportową itp.
Ważnym elementem rozwoju intelektualnego uczestników pracowni jest korzystanie z sieci internetowej – wyszukiwanie informacji, używanie konta pocztowego, komunikatora GADU GADU sprawiają, że Internet jest niejednokrotnie oknem na świat.